Probiotikumok az irritábilis bélszindróma (IBS) kezelésében

2015. április 16.

Egyre növekszik a mikrobióta összetételéről, tulajdonságairól felhalmozódott tudás, valamint azon vizsgálati eredmények mennyisége is, amelyek az IBS tüneteket ennek az összetett baktérium közösségnek a megváltozásával összekapcsolják és keresik a fennálló összefüggéseket.

A következő cikk szerzői (Balassa Tímea, Dr. Wacha Judit) rámutatnak a téma fontosságára és kiemelik a bélbarrier és a mikrobióta diszfunkció oki szerepét a krónikus gasztrointesztinális betegségek tüneteinek kialakulásában.

A tanulmány letölthető:

Probiotikumok az irritábilis bélszindróma (IBS) kezelésében Balassa Tímea, Dr. Wacha Judit:
Probiotikumok az irritábilis bélszindróma (IBS) kezelésében
Kattintson ide a tanulmány elolvasásához »

Az utóbbi évtizedben nagyon intenzív tudományos területté vált a béltraktusban élő mikrobák (mikrobióta) kutatása. A kutatók érdeklődése kiterjed mind a baktériumok funkcionális és genetikai tulajdonságaira, mind a mikrobióta és a gasztrointesztinális rendszer működésének és egyes kórfolyamatainak összefüggéseire, valamint elsősorban (de nem kizárólag) az emésztőszervrendszert érintő betegségek probiotikumokkal történő kezelésének hatékonyságára is. Különös figyelmet kaptak ezek közül is az olyan betegségek, amelyek krónikusak, vagy rendszeresen visszatérő tünetekkel járnak, mint amilyen például az irritábilis bélszindróma (IBS) is.

Balassa Tímea / Dr. Wacha Judit